tisdag 28 maj 2013

Släktmöte pü Langeook!

Thomas har släktingar här,  tva syskon, som bada bor pa denna gudsförgätna ö. Angela är rektor för öns skola, och Sigurd o hans familj driver ett tvätteri, och uthyrning av feriebostäder. Vi besöker bada, och jag som inte kan ett ord tyska sitter och ler och nickar instämmande dagarna igenom. Lite förvirrad engelska blandas in ibland, men när Thomas svarar mig pa tyska kommer jag att kräva avfärd!
Ön är mycket speciell, inte en bil sa sa langt ögat nar, mest cykel och häst och vagn. En och annan golfbil. Fa fastboende, mycket semesterfirare. Ljuvliga stränder, mysig liten by.
Hamnen är en upplevelse för sig. När lagvattnet kommer in, är djupet ca 50-60 centimeter, och vi sjunker ner i mycket mjuk lera. Faglarna gar intill baten, med leriga fötter. Det bubblar och luktar lite grann.
Vi kommer att stanna nagra dagar till, sen drar vi vidare söderöver. Tack o lov har det envetna regnet gett med sig - Peter och Winga Kapell är guld värda för vara nya kapell och baksidor, de har inte varit nermonterade sedan vi mastade pa.
Det enda jag egentligen saknar i baten är skärblocket hemma fran köket, David - tror du att en liten serie för batar kan vara nagot att satsa pa? Om ni undrar vad jag pratar om, titta pa www.ugglanocheggen.se, sa förstar ni vad jag menar.
Behöver jag säga att vi har allt i hela baten helt nytvättat? Släktservice av högsta graden, helt underbart!

Inga kommentarer: