onsdag 4 september 2013

För ankar vid Herradura!

Nu har vi det riktigt gott! För ankar i en vacker vik, utan vattenscooters och liknande plågoinslag, bara stilla trampbåtar och lite dykare. Lira ligger och vaggar (inatt mera rullade hon, det var rejäl bindvävsmassage på kuppen när vi åkte fram o tillbaka i kojerna), men nu har vi ankare åt alla håll, och hindrar dyningen från att förpassa oss med sidan mot vågorna, med rullande båt som resultat!
Häromdagen såg vi en stor sköldpadda, den andra hittils! Fantastiskt att helt plötsligt se detta makliga djur, tätt inpå båtsidan.
Vi roar oss med en och annan simtur, Thomas har ofta en putsduk i handen, och är mera under båten än jag, lagar mat, idag grillade vi fisken vi fångade på färden hit igår!
Det var en helt vanlig makrill, men den hade lite annan smak än våra vanliga hemmavid.

 Ibland mitt i superkomersiell hamn, där vi hamnade mitt i köpcentrum!
 Till vår förvåning är detta en av de vanligaste ankare vi ser, det vi först trodde var en hemgjord variant. Lätt att bli fångad i dessa tentakler, vid tilläggning i hamn.
 Ibland, när jag tänker på jobbet, och framförallt på arbetskamraterna, tar jag fram min fina present från dem! Annars har den en given plats, inklämd bakom gardinstången.
 Varma, sköna seglingar är det gott om!
Lira för ankar!

Inga kommentarer: